8 Haziran 2009 Pazartesi

Para bol, egitim yok

Turkiye'de normal duzeyde egitim almis herkes (ozellikle gencler!) ne bildiklerinin ve neler yapabileceklerinin farkinda degiller. Qatar'in en iyi ailelerinden birinin sahip oldugu bir sirkette calisiyorum, arap sirketi. Sirket bir holding, bir cok alanda Qatar'a luks urunlerin ithalatini yapiyor ve satiyorlar. Sirketing COO'su websitesini gezmenin ne kadar zaman surecegini soruyor. 10 yildir ortadoguda mudur olarak gorev yapmis pazarlama muduru excelde toplama cikarma formulunu yazmayi bilmiyor, utanmadan sikilmadan bilmiyorum diyor. Pazarlama ve kiralama direktoru(!) gazetedeki makalelerin reklamlarla ayni oldugunu zannediyor. Finans departmanindakilere soru sordugunda yuzune bakiyor, hayatinda rapor hazirlamamis kimse bizden simdiye kadar rapor istemedi diyor. Dolayisiyla yaptigi isin sonucu da felaket zaten. Insanlar sadece sikayet ediyor, calisma saatlerimiz cok fazla, ben boyle adamlara mi raporluyorum diye. Mudurler karar vermekten, insiyatiften aciz, genel mudurun bir lafiyla eski dusuncelerini soylediklerini yutuveriyorlar. Ah ben de oyle soyluyordum zaten diyerek kendilerini gulunc duruma sokuyorlar calisanlarinin yaninda.

Sirkette calisanlarin cogunlugu lubnanli. Savas sirasinda Katar lubnanlilara vizesiz gecis izni vermis ve bircok Lubnanli buraya yerlesmis. Geri kalani da hintli ve filipinli. Kalifiye bir calisan sirkette uzun sure kalmiyor, gerek ulke sartlari gerekse arap sirketinin mentalitesi yuzunden. Yavas isliyor hersey, ya ayak uyduracak kendinize baska ugraslar bulacaksiniz, kazandiginiz paraya bakacaksiniz, yada bu kadar egitimi bosa almadim diyerek burada beyninizi daha fazla sulandirmayi birakip normal hayata doneceksiniz.

Turkiye'de bir muduru dusunun. Basit excel bilmiyor, yazdigi emaillerde cumleler icice girmis ve kendisinden alt duzeyde calisani yanina cagirip ben yazamiyorum bana yardim edermisin diye soruyor. Mumkun mu? Kim ne diye mudur yapar o insani? Turkiye'de o kadar cok egitimli insan var ki buradaki mudurlerden hatta direktorlerden bin kat daha egitimli, kulturlu, bilgili ve ayda 1000 YTL(en fazla) maas alan. Merak ediyorum bu ulkede calisan batililar bir anda yok olsa ne hale gelir buralar? Parani beyninle kullanmadikca ne ileri gidersin nede geri, sehrinde yapboz bile oynayamazsin binalarini yikip tekrar yaparak, hintli iscilerine ayda 200 riyal (yaklasik 100 YTL) verirsin ama o binalari kurmak icin beyin olmadikca ne ise yarar ki? Turkiye'de calisirsin, ayda ancak yetecek kadar para kazanirsin ve yaptigin is o paranin cok daha fazlasini hakedecek istir. Yoksa neden gelsin ki Turkler buraya calismaya guzelim Turkiye dururken?

5 yorum:

  1. Merhaba Damla hanım, cumartesi günü bende dohaya 3 seneligine tasınıyorum. blogunuzda gordugum kadarıyla 6-7 aydır ordasınız, merak ettigim şey orada yaşayan Turklerin buluştugu yada toplandıgı herhangi bir etkinlik varmı yoksa kimsenin kimseden haberi yokmu?

    nusret

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nusret Hnm,
    Şimdiden hoşgeldiniz Doha'ya.Burada Türk bayanların derneği var, genellikle evli çalışmayan bayanlar olduğu için gündüzleri buluşuyorlar, ben katılamadım hiç.Bunun dışında elçiliğin düzenlediği etkinlikler oluyor cok fazla olmasada.Herhangi bir ihtiyaç/sorunuz olursa yardımcı olmaya calışırım.

    YanıtlaSil
  3. Galiba Türk hanımların dernegine erkekleri kabul etmezler, yinede teşekkür ederim:)

    Nusret Bey:)

    YanıtlaSil
  4. :)) kusura bakmayın..beyler için de Turkish Businessmen Association var. (TBA-QATAR) yahoo group'tan üye olabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  5. Herkese merhaba..Katar'da 7 yildan fazla suredir yasayan bir olarak Qataract adinda Turkler icin Katar Rehberi niteliginde bir web sitesi hazirladim. Aralik 2012'den beri yayinda.... Merak edenler icin adres : www.qataract.com

    YanıtlaSil