12 Eylül 2008 Cuma

Kiralik ev aramak..

Qatar'da kiralik ev aramak.. Elimizde liste, ama adresler yok. Burada sokak, cadde ismi kullanılmıyor, hiçbir yerin adresi yok.Sadece posta numaraları var, haliyle aradığımız evi bulmak da zor oluyor. Hintlilerin yaşadığı yerler çok kötü kokuyor, tutsu ve kori karisimi.. Bir çok yeri keşfediyorum, Doha sınırlarının tahmin ettiğimden de daha geniş olduğunu görüyorum. Saat 14.00, trafik felç.. Her yer İstanbul’un köprü trafiği gibi, ama buradaki neden trafik ışıklarının uzun süre yanması. Yolda kamyon,otobüs vs.. araç pek olmadığı, bunlar yerine bol bol Range Rover, BMW, Mercedes, Land Cruiser olduğu için çok fazla beklemenize gerek kalmıyor. Land Cruiser'lar Qatarlıların vazgeçemeyeceği arabalardanmış, bazı arabaları da ortalarda görmeniz imkansız gibi (mini cooper, renault,audi gibi) Otobüs neredeyse yok, karwa denilen taksiler de gayet güzel.

Hintlilerden uzak, ingiliz ve türk komşularımın olacağı bir stüdyo evi kiralamaya karar veriyorum. Pardon villa.. Villalar da çok yaygın burada. Apartman dairesine pek rağbet yok gibi. Kiralar çok fazla olduğu için insanlar büyük villaları apartman dairesi şeklinde 3-4 kiracıya kiraya veriyorlar. Bir de furnished apartments adı altında bazı yapilarin odalarını kısa yada uzun dönemliğine kiralayabiliyorsunuz. (bkz Ezman Towers) bu tur servis apartman dairelerinde her turlu servis dahil. Kaldiginiz sureye gore kira ucreti degisiyor.

Ramazanda yolunuz Katar'a duserse bu surede açık alanlarda sigara içerken,sakız çiğnerken veya birşey yer içerken herhangi birinin sizi ihbar etmesi durumunda hapise girebileceğinizi aklinizdan cikarmayin..

6 yorum:

  1. kuzum cok ozledim seni. insallah istedigin eve bir an evvel tasinabilirsin. seni ziyaret edecegim ama izin ve para biriktirmem icin bana biraz zaman ver hehe ben kim miyim tabii ki ilk ve tek askin. bu arada ciceklerinin fotograflarini cekip sana yollayacagim gozum gibi bakiyorum yakinda tavana varacaklar galiba beni sevdiler :)

    YanıtlaSil
  2. benim merak ettiğim bir şey var burda dolar bazında ev kiraları ne kadar acaba yani katarda

    YanıtlaSil
  3. Herkese merhaba..Katar'da 7 yildan fazla suredir yasayan bir olarak Qataract adinda Turkler icin Katar Rehberi niteliginde bir web sitesi hazirladim. Aralik 2012'den beri yayinda.... Merak edenler icin adres : www.qataract.com

    YanıtlaSil
  4. Kiralar nekdar doha da nekadar banada lazim

    YanıtlaSil